Doorgaan naar hoofdcontent

ziek. blêh!

en daar zit je dan. 's avonds laat, ruim tien uur na de finish van de halve marathon van leiden. op de rand van je bed en alles draait: je maag en vooral je hoofd. je lichaam doet de halve marathon nog een keer, maar dan achteruit, in rondjes en in recordtijd.

het is mis.

ik houd mijn avondeten niet meer binnen; overgeven, het overkomt me zelden tot nooit.

ik had zaterdagavond drie keer opgeschept, pasta met spinazie. de volgende ochtend, enkele boterhammen met pindakaas en een banaan. voor onderweg twee gelletjes van sis en water bij de drankposten.

het ging geweldig! met loopmaatje boris (we waren ooit studiegenoten en hadden elkaar sinds 1991 niet meer gezien) beleefde ik een heerlijke halve marathon. de ontmoeting vlak voor de start was hartelijk, alsof we elkaar een dag eerder nog hadden gesproken.

boris had aan de meet iets meer over en eindigde een minuut voor mij. maar we hadden genoten! in leiderdorp kreeg ik nog een zoen van de mrs die me stond aan te moedigen en boris en ik maakten onderweg plannen voor de dam tot damloop in september; zijn dochtertje heeft een spierziekte en hij doet mee voor stichting spieren voor spieren. boris' verhaal raakte me en ik besloot me aan te sluiten bij zijn project. er komt dus weer een sponsorloop aan voor mij, maar binnenkort meer hierover.

intussen is het midweeks en mijn malaise neemt af. mijn maag houdt zich rustig en de draaierigheid verdwijnt langzaam maar zeker. mijn weekenddienst zie ik met vertrouwen tegemoet.

hardlopen doe ik de rest van de week niet, ik wil helemaal herstellen. en gezien de temperaturen die we mogen verwachten is het voor mij sowieso beter even pas op de plaats te maken. lopen in te warm weer, ik kan er niet tegen.

en door!




Reacties

  1. Ik was ook laatst lekker hardlopen en daarna rustig genieten van een Ontspanningsmassage in Arnhem. Misschien volgende keer ook gewoon jezelf laten gaan na zo een inspanning.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

gelukkig nieuwjaar (of voor het goede doel maar weer?)

tv kijken vlak voor oud en nieuw is terugblikken. de lijstjes. de beste, de hoogste, de laagste, de diepste, de verste. maarten van der weijden, die kwam ver. maar niet ver genoeg. toch vind ik hem een held - de elfstedentocht zwemmen . welke idioot doet dat nou? van der weijden kwam in de laatste week van december op tv met dionne stax. ze blikten terug op dat knotsgekke avontuur. maarten handelt uit schuldgevoel; hij kreeg kanker en is er nog, anderen kregen kanker en wonen nu ergens boven. dat schuldgevoel, dat heb ik ook wel een beetje. waarom ben ik er nog wel en gingen die andere heren, samen met mij eind 1996, begin 1997 op zaal, dood? ik heb inmiddels drie hardloopwedstrijden voor het goede doel gelopen met een totale opbrengst van zo'n vijfduizend euro. ik ben een trots mens. voor de kwart marathon tijdens de halve marathon van egmond had ik me al ingeschreven toen van der weijden in zijn terugblik van 2018 langskwam. 'egmond' is op 13 januari. kijke

425 euro voor stichting leukemie

met zondag de halve marathon van egmond voor de boeg, waar ik de kwart marathon loop, heb ik de inzameling voor stichting leukemie beëindigd. ik wil alle gulle gevers bedanken. dankzij jullie heb ik 425 euro kunnen overmaken. heel erg veel dank! cancer sucks!

ken je die mop van die wedstrijd in utrecht?

stel: je traint voor de kwart marathon van utrecht . je hebt nog nooit verder gelopen dan 8 kilometer, dus die laatste 2,5 kilometer moeten op wilskracht. dat gaat je lukken, dat weet je. je hebt een ijzersterke wil, er staat publiek langs de kant, het is schitterend loopweer en je wordt toegejuicht door familie en vrienden. je dochtertje heeft zelfs een spandoek gemaakt. maar onderweg merk je dat er iets niet klopt. je kijkt op jouw hardloophorloge: het aantal kilometers loopt maar op en dat ene woord is in de verste verte niet te zien. het woord finish. nadien hoor je van iedereen om je heen dat je geen 10,5 kilometer hebt gelopen maar 15. onbestaanbaar, maar het gebeurt. het gebeurde zondag in utrecht. tweeduizend lopers zijn misleid. maar het ging ook fout voor lopers op de halve marathon, en daar deed ik aan mee.  bekijk de kaart. iets voorbij het punt van 16 kilometer zie je dat deelnemers aan de halve marathon naar links moeten; ze moeten een lus maken.